Platform voor de tuin- en groenprofessional
Bunt Hoveniers werkt met Suite MKB bedrijfssoftware van Become-IT
Anton Verlek (l): “De mogelijkheden zijn eindeloos”.

Bunt Hoveniers werkt met Suite MKB bedrijfssoftware van Become-IT

Het efficiënt inzetten van materieel en medewerkers, het registreren van de gemaakte uren of de kostprijs nog scherper berekenen. Directeur en eigenaar Richard Bunt van Bunt Hoveniers uit Nijkerk: “Dit proces nam onnodig veel tijd in beslag en ik vond dat het efficiënter moest. De bedrijfssoftware van Become-IT uit Ermelo biedt uitkomst.”

Richard Bunt (r): “Ik heb een tip voor collega-hoveniers; overweeg je een nieuw pakket? 
Stap dan zo snel mogelijk over.”

Bunt: “Tot vorig jaar registreerden buitendienstmedewerkers op kantoor hun gewerkte uren. Ook de gebruikte materialen en het retour genomen snoeiafval werd ingevoerd. Ze namen het over van formulieren die ze overdag invulden. Maar ik merkte dat niet alles werd opgeschreven en na een lange werkdag zat het bij hen ook niet meer vers in het geheugen. Nieuwe software waarmee je overal kunt werken was nodig.”

Anton Verlek, consultant bij Become-IT. “Met onze bedrijfssoftware richten we ons op dienstverlenende bedrijven als hoveniers en installateurs. De backoffice is voor de administratieve werkzaamheden van kantoormedewerkers, met de app maken we een koppeling met het team dat zich buiten bevindt. Het online-programma is altijd te raadplegen, ook voor klanten via het klantenportaal.” 

De samenwerking begon in januari van dit jaar. Bunt: “De hoveniersbranche is een breed vak; van het aanleggen van bestrating, tuinen en het groen tot het periodieke onderhoud ervan. Dan is een uitgebreid softwarepakket wenselijk. Als je dat goed inricht, dan werkt het systeem voor jou. Ik heb een tip voor collega-hoveniers; overweeg je een nieuw pakket? Stap dan zo snel mogelijk over.”

Duidelijk

Verlek spreekt als consultant de taal van de klant, maar ook die van zijn eigen software-ontwikkelaars. “Ik geef aan welke wijzigingen nodig zijn om het systeem verder te optimaliseren, zodat een klant er meer uit haalt. Bij een acquisitiegesprek vult Richard online de gemaakte afspraken in en vervolgens gaan zijn collega’s op kantoor aan de slag met de vervolgstappen; inkoop van materialen, planning van medewerkers en het reserveren van werk- en vervoersmiddelen. Is het werk verricht, dan is het voor iedereen meteen duidelijk hoe het project is verlopen.”

Verlek: “Ondernemers zijn gewend aan hun eigen werkproces en dan is overstappen soms lastig. Wij kennen het klappen van de zweep en begeleiden veel mkb-ondernemers. Een goed softwaresysteem ondersteunt hen hierbij; inzien of die ene aanhanger nog beschikbaar is, wat de technische staat van de machine is en het antwoord op de vraag of de offerte nog scherper geprijsd kan. De mogelijkheden zijn eindeloos en is een toepassing nog niet voorhanden, dan ontwikkelen we het en voegen het toe aan ons softwarepakket.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details