Platform voor de tuin- en groenprofessional
Hoe software bedrijven in de groenvoorziening vooruit helpt
Van der Tol Groep werkt met de softwareoplossingen van VanMeijel Automatisering: urenregistratie via Metacom Online en het inkoopproces met IFA Online.

Hoe software bedrijven in de groenvoorziening vooruit helpt

Bij professionalisering horen goede tools

Een bedrijf dat bekend staat als automatiseringspartner van voornamelijk grond-, weg en waterbouwers is VanMeijel Automatisering. Dat de software die zij produceren ook uitermate geschikt is voor bedrijven in aanverwante sectoren, zoals de groenvoorziening, dat weet niet iedereen. Hoogste tijd om daar verandering in te brengen.

Van der Tol Groep, hét vooruitstrevende groenbedrijf, heeft een compleet park op het dak van het depot van museum Boijmans van Beuningen aangelegd.

Dus gaan we in gesprek met Peter Petiet, ICT-beheerder bij Van der Tol Groep: hét vooruitstrevende groenbedrijf dat breed georiënteerd is op het gebied van groenvoorziening. “We doen veel meer dan groenstroken of algemene tuinen en werken graag aan grote aansprekende projecten op het gebied van aanleg én onderhoud, zoals de daktuinen bij Boijmans van Beuningen.” Van der Tol heeft hier een compleet park op het dak van het museum aangelegd.

Professionaliseringsslag

Mooie projecten, uitgevoerd in hoge kwaliteit, van aanleg tot onderhoud dus. “Om onze klanten op alle facetten zo goed mogelijk te bedienen, hebben we een professionaliseringsslag gemaakt. Daar horen goede tools bij, zoals de software van VanMeijel Automatisering.” Van der Tol stapte eerder al over naar de online urenregistratie met Metacom Online. “In onze branche heb je veel administratie-uitwisseling tussen de buiten- en binnendienst”, zegt Petiet. “Metacom Online is een bewezen effectief, standaard platform waarmee we op een efficiënte manier papierloos de urenadministratie kunnen doen. Onze mensen hebben het volledig omarmd doordat het gebruiksvriendelijk en laagdrempelig is. En stabiel: het werkt altijd, er raakt niks meer kwijt, het scheelt een slag en is tevens een stuk minder foutgevoelig.”

Inkoopproces

“Bij het efficiënt inrichten van onze processen, speelt digitalisering een grote rol”, zegt Petiet. “Zo hebben we onlangs ook het inkoopproces gedigitaliseerd met behulp van IFA Online, van VanMeijel.” Dit is natuurlijk niet het primaire proces van een groenvoorziener, maar zeker niet onbelangrijk. Petiet merkt op dat VanMeijel probeert elke uitdaging waar een bedrijf mee stoeit, weg te zetten in een softwarematige oplossing. “IFA Online is een heel fijn instrument en middel om de inkoopfacturen goed te structureren. Met deze tool kun je het volledige inkoopfacturen proces heel makkelijk inzien. Je kunt zoeken op informatie, vragen stellen, facturen laten fiatteren door anderen, bijlages toevoegen, een factuur in de wacht zetten met reden of een factuur afhandelen. Er zitten veel slimme functies in waar je handig gebruik van kunt maken.” Elk bedrijf dat te maken heeft met inkoopfacturen, ongeacht de branche, kan geholpen zijn met deze tool, waarin zoveel mogelijk handelingen geautomatiseerd en gestandaardiseerd zijn. “Dat maakt het zo prettig werken. Bovendien is de begeleiding van VanMeijel in de digitaliseringsslag goed geweest: zij leveren het product, richten het in, dragen het op het juiste moment over en dan moet je er zelf intensief mee aan de slag. Uiteraard stopt de begeleiding hier niet, VanMeijel verzorgt trainingen, levert support en kijkt ook actief naar de vervolgstappen in digitalisering. Ze denken echt mee als partner zijnde. Ons proces verloopt nu vlekkeloos: we kunnen en willen niet meer zonder!”, besluit Petiet. 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details