- Algemeen
- Openbaar groen
- Machines & Materieel
- Tuinaanleg & Onderhoud
- Digitalisering & Software
- Sportvelden
Al ruim 20 jaar ontwikkelt en verkoopt Become-IT eigen bedrijfssoftware. Onder de naam Suite MKB helpen zij MKB-bedrijven met de automatisering van hun bedrijfsprocessen. Van facturen tot urenregistratie en van orders tot planning: met de bedrijfssoftware van Become-IT kan het allemaal. Leo Kodde, oprichter en eigenaar van Become-IT: “We draaien al jaren mee en helpen MKB’ers met advies op maat op het gebied van digitalisering. Wij spreken de taal.”
Become-IT helpt met Suite MKB vakmensen aan een oplossing die past bij hun branche, werkwijze en wensen. Zo doen ze dit ook voor hoveniers. Het basispakket voor hoveniers is gericht op orderverwerking, planning en facturatie. Hierbij kunnen hoveniersbedrijven gebruik maken van het klantenportaal en de app. Het hele pakket is uit te breiden met functies waar het bedrijf behoefte aan heeft. Kodde: “Denk aan projecten, offertes, calculaties, onderhoudscontracten, service en nog veel meer!”
Wil je overstappen op bedrijfssoftware? Dan is het volgens Kodde belangrijk om goed na te denken over je specifieke wensen. “Je kunt het pakket zo gek maken als dat je zelf wilt. Wil je bijvoorbeeld met calculaties gaan werken, of maak je gewoon platte offertes? Welke functies moet jouw pakket hebben? Maar ook: wat verwacht je van de leverancier? Sommige bedrijven zijn bijvoorbeeld al ver op het gebied van digitalisering. Voor hen is een leverancier met een goede helpdesk voldoende. Maar voor andere bedrijven is meer begeleiding nodig. Wat de situatie ook is: niet te moeilijk denken. Bedrijven geven aan wat ze nodig hebben, wij laten ze zien hoe het gaat werken!”
Maar wat maakt Suite MKB nou zo aantrekkelijk voor hoveniers? Het systeem bevat een aantal handige functies. “Met calculaties maak je makkelijk en snel offertes”, legt Kodde uit. “Ga je als hovenier bijvoorbeeld een terras aanleggen? Dan geef je in hoeveel vierkante meter het is en de software rekent door wat de materiaalbehoefte, planning, kosten en opbrengsten zijn. Zo maak je consistent en snel offertes binnen je organisatie.”
Een andere belangrijke functionaliteit is de planning. “Met een centrale planning bespaar je veel tijd. De planningsoptie is het hart van ons systeem. De planning is driedelig: allereerst plan je medewerkers in, waardoor je inzicht hebt in capaciteit. Deze planning is ook meteen de urenregistratie, waardoor je een beeld hebt van alle gewerkte uren, overuren en verlof. Tot slot kunnen de gewerkte uren worden gefactureerd bij regieklussen. De driedelige planning is de essentie van het systeem.”
Naast planning is het orderproces essentieel. “Alle geschreven materialen, uren en machines komen op de order. De order wordt vervolgens een factuur.” Heb je andere specifieke wensen? Ook dat is geen probleem. “Denk aan aanbetalingen, vooraf betalen, een iDEAL-betaallink en een koppeling naar de boekhouding. Er is veel mogelijk, het pakket is heel flexibel.
Omdat Become-IT het gehele product in eigen huis ontwikkelt, zijn ze in staat snelle service te leveren. “De ene helft van het bedrijf houdt zich bezig met softwareontwikkeling, de andere helft geeft demo’s, richt het pakket in bij klanten en geeft ondersteuning. Wij vinden het belangrijk om altijd bereikbaar te zijn voor onze klanten. We zijn een klein bedrijf, waardoor we persoonlijke support kunnen leveren. Als een klant belt, weten we wie het is en kijken we meteen mee. En dat wordt beloond: recentelijk voegden we de honderdste hovenier toe aan ons klantenbestand. Een mooie mijlpaal!”
“Een ander leuk nieuwtje: we zijn hard bezig met de ontwikkeling van een plantenmodule. Deze komt na de zomer uit. Hoveniers laten klanten zo makkelijk zien welke planten er komen. Met onze eigen programmeurs blijven we ontwikkelen en staan we altijd klaar voor onze klanten!”