Platform voor de tuin- en groenprofessional
Online kaartplatform dat het werk wijst
Aan het werk met de Werkwijzer.

Online kaartplatform dat het werk wijst

Een stoeptegel die los zit, de melding van een eikenprocessierups of het gras dat hoognodig gemaaid mag worden. Maar ook het coördineren van werkzaamheden in de buitenruimte, het optimaliseren van communicatie bij de uitvoering en het verstrekken van informatie en inzicht aan de opdrachtgever. Dat is volgens Willem Hoogland en William van Kralingen in een notendop de werking van Werkwijze(R).

Werkwijze(R) is volgens Hoogland een digitaal platform gebaseerd op GIS en levert alle benodigde informatie voor aannemer en opdrachtgever. “Zoals de naam Werkwijze(R) het al verklapt; het wijst het werk. Wij zijn een softwarebedrijf gespecialiseerd in het digitaliseren van de werkprocessen in openbare ruimten. Al het werk in de buitenruimte wordt veelal op een traditionele manier aangestuurd. Digitaal gaat het veel efficiënter; een melding van een loszittende stoeptegel gaat naar de verantwoordelijke partij, die het vervolgens doorstuurt naar de uitvoerder die de werkzaamheden inplant. Een autootje met zand gaat rijden en de medewerker herstelt de losse stoeptegel. Vervolgens is een vinkje voldoende om de status van het werk aan te passen.” 

IAPUC proces in beeld.

Dashboards

Van Kralingen: “Het platform wordt onder meer ondersteund door dashboards die precies vertellen wat de status is van de werkzaamheden. Elk werk heeft verschillende processen. Dat kan van heel simpel tot uitgebreid. Daarnaast helpen en adviseren wij onze klanten met databeheer middels het platform; wij houden het areaal inzichtelijk, doordat onze programmatuur gekoppeld is aan de werkzaamheden die benodigd zijn om het gebied te beheren. Onze klanten zijn hoveniers, groenvoorzieners, loonwerkers, boomverzorgers of andere partijen die werkzaam zijn in de openbare ruimte, zoals een sociaal werkbedrijf of een leerwerkbedrijf. Dagelijks zijn er enkele honderden gebruikers die ons platform gebruiken.”

Van Kralingen: “Onze klanten krijgen zo inzicht en grip op de situatie. Ze monitoren op afstand het totale proces, ze zijn in control. Bijvoorbeeld als een klant honderd locaties moet maaien dan kun je je opdrachtgever elk moment de status van de werkzaamheden laten zien. In de huidige digitalisering op alle fronten, kan dit natuurlijk niet achterblijven. Niemand wil terug naar papier. Waar het voorheen een pluspunt naar een opdrachtgever was, is het nu vooral een eis; je moet een digitaal platform hebben, waarop je je werkzaamheden laat zien. Het succes valt of staat met gebruiksvriendelijkheid, waarbij je de kloof overbrugt tussen digitale en niet-digitale mensen. Je moet elkaar begrijpen, dan pas is het platform efficiënt.”  

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details

Kunnen we je helpen met zoeken?