Platform voor de tuin- en groenprofessional
Voertuigen voor het zware werk
De ranger is inzetbaar voor veel verschillende werkzaamheden.

Voertuigen voor het zware werk

Verkrijgbaar in vele uitvoeringen en met talloze accessoires

De voertuigen van het merk Polaris zijn door het uitgebreide assortiment aan accessoires zeer breed inzetbaar. Daarbij zijn alle modellen verkrijgbaar in veel verschillende uitvoeringen met een groot volume en een laag gewicht. Ideaal dus voor gebruik in de agrarische en bosbouwsector, maar zeker ook voor groenprofessionals. “Ga er eens een rondje mee rijden, dan verkopen ze zichzelf.”

De voertuigen zijn geschikt voor zwaar werk.

Jeegee Motors BV is de Benelux-importeur voor onder andere de merken Polaris (quads en side-by-sides) en motorfietsen van Indian Motorcycle. Het bedrijf werd zo’n veertig jaar geleden opgericht door de vader van de huidige eigenaren: Viktor en Milko van Leeuwen. Van origine importeerde Jeegee Motors verschillende merken voor tuin en park: van aggregaten tot bladblazers. Ook is Jeegee importeur van Kawasaki engines; motoren voor onder andere gras- en zitmaaiers. Zo’n vijftien jaar geleden kwam Polaris erbij, de wereldwijd marktleider in off road-voertuigen. 

Voor zowel consument als professional

“De voertuigen van Polaris zijn te splitsen in twee markten: leisure en utility. Zo is de Scrambler bijvoorbeeld een echte sportquad om mee te racen. De quads uit de Sportsman-range zijn er in vijftien verschillende uitvoeringen voor zowel consument als professional”, vertelt salesmanager Niels van Rijn. “De Ranger is daarentegen echt een werkmansvoertuig. Er zit, afhankelijk van het model, een bankje in voor twee of drie personen en achterop zit een kiepbak.” Deze all wheel drive side-by-side is bijvoorbeeld ideaal voor agrariërs, bosbouwers en groenvoorzieners. De Ranger is momenteel verkrijgbaar als benzine- of dieselmodel.  Dit jaar komt er een elektrische variant op de markt: de Ranger Kinetic. “Dit model is al lang verwacht in Europa. Helaas is de lancering uitgesteld, omdat dit model in Amerika zo’n succes is, dat de geproduceerde modellen steeds meteen zijn uitverkocht”, weet marketingmanager Ron Betist. “De Ranger Kinetic is uitgerust met lithium-ion battery-packs, wat veel voordelen heeft vergeleken met traditionele batterijen. Zo geven ze meer vermogen en een groter rijbereik. Ook loopt de capaciteit van de accu na veel opladen niet terug. ”

Er zijn talloze accessoires beschikbaar.

Voor Nederlandse ondernemers heeft de aanschaf van zo’n elektrisch voertuig nog een extra voordeel: de investering komt in aanmerking voor de subsidieregeling Vamil. Van Rijn: “De Kinetic komt er alleen in driepersoonsmodel, omdat hier de meeste vraag naar is. Hij is leverbaar in twee varianten: met een enkel (Premium) en een dubbel accupakket (Ultimate) voor een extra groot rijbereik.”

Eenvoudig aanpassen met lock & ride

De Polaris-voertuigen zijn inzetbaar voor vele toepassingen. Betist: “Ze worden veel gebruikt in de agrarische sector en bosbouw, maar daarnaast ook bijvoorbeeld door politie, brandweer, reddingsbrigades en voor onderhoud van golfbanen, vakantieparken en duinbeheer. Met name in de tuinbranche bieden de voertuigen veel voordelen. Zo kan de gebruiker met de lock & ride accessoires het voertuig eenvoudig aanpassen aan iedere gebruikssituatie.”  

De Sportsman-range bestaat uit vijftien modellen.

Het programma omvat wel tweehonderd verschillende accessoires. De meest verkochte accessoire is de cabineset: een voorruit, dak en achterruit in verschillende uitvoeringen. Bijvoorbeeld ruiten die wel of niet open kunnen of met en zonder ruitenwissers. Daarnaast zitten er in de kiepbare achterbak openingen om gereedschap zoals een hark of schep aan te bevestigen. Ook zijn er opbergboxen voor gereedschap beschikbaar. Van Rijn: “De modellen zijn te gebruiken met een aanhanger. Die is standaard aanwezig op de tractor gehologeerde uitvoeringen. De kiepbak kan worden voorzien van rekken die je eenvoudig omhoogzet voor meer laadruimte, zoals voor takken en bladeren. Daarbij heeft de Polaris een achterbak die de gebruiker met een extender langer kan maken om nog meer materiaal te vervoeren.”

Andere, veel verkochte accessoires zijn werkverlichting voor of achter, een led-bar, deuren en verwarming. Voor werk in drassige gebieden, zijn de modellen ook leverbaar met rupsbanden.

Kortom: de voertuigen zijn volledig naar wens in te richten voor het optimale gebruiksgemak. Op de website van Polaris is de volledige, tweehonderd pagina’s tellende catalogus te vinden.

Premium service

Jeegee Motors levert de voertuigen aan de eindgebruiker via een uitgebreid dealernetwerk binnen de Benelux. De dealers verzorgen ook de service. “Daarbij biedt Polaris op alle modellen Road Side Assistance: premium service in onverwachte situaties. Ideaal voor professionele gebruikers, want als zij stilstaan, kost het geld. De assistentie geldt voor de garantieperiode van twee jaar”,  aldus Van Rijn.

Wat maakt een Polaris-voertuig beter dan die van andere merken op de markt? Daar hebben de twee een kort antwoord op: “Ga er maar eens een rondje mee rijden, dan verkopen deze voertuigen zichzelf. Ze hebben een grotere bodemvrijheid dan elk ander merk en zijn voorzien van een versa-track-modus. Je kunt dus zowel vierwielaangedreven of tweewielaangedreven, als eenwielaangedreven rijden. Dat betekent dat je het gras niet opentrekt als je bochten maakt op het gazon en dat de voertuigen een zeer korte draaicirkel hebben.”

Betist vult aan: “Voor de elektrische modellen gebruikt Polaris de techniek van Zero Motorcycles: de grootste partij ter wereld met een enorme kennis op het gebied van accutechniek. Dus wat je in de markt ziet, is echt top of the line.” 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details