- Algemeen
- Openbaar groen
- Machines & Materieel
- Tuinaanleg & Onderhoud
- Digitalisering & Software
- Sportvelden
Als importeur van machines voor hoveniers en vakhandels heeft Emiel Grave, eigenaar van Grave Ground Solutions, al diverse veranderingen doorgemaakt. Het importeurschap voor AS Motor kwam abrupt tot een einde toen het bedrijf werd overgenomen door Ariens, die Helthuis als nieuwe importeur voor Nederland aanstelde vanaf 1 januari 2024. “Helthuis waardeerde mijn expertise en vroeg me mijn werk voor hen voort te zetten. Dit heeft mij de kans gegeven om het merk Ariens erbij te nemen. Wie goed doet, goed ontmoet zeg ik altijd.”
Sinds 2020 importeert Grave ook de accumachines van het Italiaanse merk Volpi waarvan hij voor de professionele lijn, de KV, de enige importeur is. “Met een percentage van minder dan één procent uitval, is Volpi een heel sterk merk.” Het eerste en tevens meest verkochte product zijn de accusnoeischaren die in vijf modellen beschikbaar zijn. Deze scharen variëren van een snijdiameter van 25 mm tot 40 mm. “Wat deze snoeischaren bijzonder maakt, is dat de accu in de schaar zelf zit, wat het gebruik veel handiger maakt dan modellen met een rugzakaccu.” Met een gewicht van maximaal 1,2 kilo is deze accusnoeischaar tevens de lichtste in zijn soort. Alle accutools van Volpi is een complete set met machine, lader, 2 a 3 accu’s en onderhoudssetje.
Echt uniek vindt Grave het nieuwste product van Volpi, de accutelescooptakkenscharen, ook met verwisselbare accu en verkrijgbaar in lengtes van 80 cm, 1,5 meter en 2 meter. “Deze scharen maken het mogelijk om zonder ladder tot vier meter hoog te snoeien. Ze zijn perfect uitgebalanceerd, waardoor ze makkelijk hanteerbaar zijn.” Vermeldenswaardig zijn tot slot nog de reeks kettingzaagjes en telescoopkettingzagen, uitschuifbaar tot maximaal 3,5 meter. “Ook dit zijn echte lichtgewicht tools met een hoge zaagsnelheid, waardoor je vier uur lang kunt zagen op één batterij.”
Voor Grave staat de deur altijd open voor nieuwe samenwerkingen, onder één voorwaarde. “Het moet wel een niche product zijn. Dat is zeker niet makkelijk, maar je hebt wel een beter resultaat als het lukt.”