Platform voor de tuin- en groenprofessional
‘Persoonlijk contact vinden we belangrijk’ 
Poel leverde verschillende machines aan WVS.

‘Persoonlijk contact vinden we belangrijk’ 

Levering, reparatie, onderhoud en instructie nieuwe machines

Sociaal ontwikkelbedrijf WVS uit Roosendaal verving de afgelopen maanden in samenwerking met tuinmachineleverancier Poel Veghel een deel van zijn materieel door stillere, schonere en ergonomische machines. Het gaat onder andere om nieuwe accumachines van STIHL. ‘Samen komen we steeds verder.’

Namens WVS verzorgen zo’n vierhonderd mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt de groenvoorziening binnen negen gemeentes in West-Brabant. “We zijn verantwoordelijk voor het onderhoud van de openbare ruimte van de gemeentes, zoals openbaar groen en speelvoorzieningen, maar we hebben ook een afdeling die werkt voor bedrijven en non-profitorganisaties”, vertelt assistent-bedrijfsleider groenvoorziening Rob Maas van WVS. 

Klaar voor de toekomst

Poel kwam een jaar geleden in beeld bij WVS na de gunning van de Europese aanbesteding voor het leveren van nieuwe machines. Maas: “We vervangen ieder jaar een kwart van onze machines, zo’n 120 stuks per keer. Poel heeft ons inmiddels voorzien van nieuwe bladblazers, heggenscharen, bosmaaiers en kettingzagen van STIHL.” 

De opdrachtgevers van WVS, veelal gemeenten, vragen een toenemende mate van accugebruik richting de toekomst en daar speelt de organisatie op in. Poel begeleidt de overstap voor de medewerkers van WVS tijdens een overgangsperiode, waarin zij de accumachines kunnen testen. Maas: “We zijn volop bezig met de transitie naar accu. Daar komt wel wat bij kijken. Denk bijvoorbeeld aan het opleiden van mensen, het logistieke gedeelte en de oplaadcapaciteit. Poel helpt ons hierbij. Zo denken ze mee bij de toekomstige aanschaf van veilige Seefion laadkluizen.”

‘Poel staat paraat’

Daarnaast verzorgt Poel Veghel samen met WVS de machinekeuringen en het onderhoud. Ook levert het bedrijf onderdelen voor reparatie. “We hebben onze eigen technische dienst en proberen zoveel mogelijk zelf te doen. Maar als dat niet lukt, staat Poel paraat. Zij halen de machines op en brengen ze na reparatie dezelfde week nog terug.” Maas is tot nu toe tevreden over de samenwerking met Poel. “Persoonlijk contact vinden wij erg belangrijk en daar is nu sprake van in de persoon van Johan van der Wielen. We moeten het ook vooral samen doen: wat kunnen we verbeteren, welke processen kunnen beter? Samen met Poel komen we zo steeds verder.”

Marc van der Poel, technisch directeur van Poel, is blij met de samenwerking met WVS: “We hebben geluisterd naar de wensen vanuit WVS en daar een passend machinepark op uitgeleverd. WVS heeft nu de zekerheid om projecten tijdig en passend af te ronden door duidelijke afspraken over snelle reparaties en een haal- en brengservice voor machines en onderdelen.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details