- Algemeen
- Openbaar groen
- Machines & Materieel
- Tuinaanleg & Onderhoud
- Digitalisering & Software
- Sportvelden
Met de nieuwe STIHL connected Box wordt het digitale machineparkbeheer een fluitje van een cent. Deze box kan bijvoorbeeld perfect gebruikt worden in tuin- en landschapsbouw of bij gemeenten. Hij vormt daarmee een uitstekende aanvulling op de STIHL connected systeemoplossing voor professionele gebruikers. Dit innovatief product verzamelt automatisch de gegevens van de machines die zijn uitgerust met een STIHL Smart Connector. Verder slaat hij ook de gegevens van de slimme STIHL accu’s in de onmiddellijke omgeving op. Nadien worden die gegevens doorgestuurd naar de STIHL Cloud. De STIHL connected Box is beschikbaar in twee versies: een vaste en een mobiele box. De vaste STIHL connected Box kan je op een centrale plaats installeren zoals in het magazijn of op de werkplaats. Daarnaast is er de mobiele STIHL connected Box, uitgerust met een simkaart. Deze versie kan je gebruiken op plaatsen waar geen (W)LAN beschikbaar is, zoals in voertuigen of in (bouw)containers.
Geen smartphone op zak? Geen probleem! Dankzij de STIHL connected Box kan je informatie zoals de bedrijfstijd en locatie ook zonder gebruik van een smartphone terugvinden in het STIHL connected systeem. Via de connected Portal krijgt de verantwoordelijke van het machinepark een gedetailleerd overzichtvan de locatie en de status van het hele machinepark. Heel handig dus om machines of accu’s zo snel te kunnen lokaliseren. Bovendien weet je dankzij deze slimme boxen meteen wanneer je de machines moet (laten) onderhouden. En je krijgt ook alle informatie over de onderhoudshistoriek. Verder kan je met de boxen een serviceafspraak aanvragen bij de dealer en tegelijk alle servicerelevante machinegegevens doorsturen. Daardoor kan de omvang van de werkzaamheden beter van tevoren gepland worden en eventueel ook al de benodigde reserve- en slijtageonderdelen op voorhand besteld worden. Hierdoor verkort je niet alleen de servicetijden maar zijn de machine ook sneller klaar voor gebruik. Win-win situatie dus!
Het digitale machineparkbeheer voor elektrische machines en slimme accu’s wordt nog eenvoudiger met de nieuwe STIHL connected Box. Je installeert de box op een centrale plaats in je bedrijf om hem via LAN of WLAN met het internet te verbinden. Er is ook een mobiele box, uitgerust met een simkaart, voor locaties waar geen (W)LAN beschikbaar is, bijvoorbeeld in voertuigen of (bouw)containers. Na een eenmalige installatie ontvangen beide versies van de STIHL connected Box automatisch via Bluetooth de gegevens van de benzine-, elektrische of accumachines die zijn uitgerust met een STIHL Smart Connector en van de aangesloten slimme STIHL accu’s in de directe omgeving. Deze gegevens worden doorgestuurd naar de STIHL Cloud. Vooral voor bedrijven met een groter machinepark is dat handig, bijvoorbeeld bij tuin- en landschapsbouw of gemeenten. Ze kunnen de gegevens automatisch via de STIHL connected Box opvragen. Met deze oplossing is informatie zoals de bedrijfstijd en de locatie betrouwbaar en snel beschikbaar in het STIHL connected systeem.
De STIHL connected Box is de perfecte aanvulling op het STIHL connected systeem. Naast de STIHL connected App, die beschikbaar is voor Android en iOS, kunnen ondernemingen een contactpunt creëren. Daarmee sturen ze de STIHL connected gegevens automatisch door naar de Cloud, ongeacht de instellingen en beschikbaarheid van de smartphone of tablet. Zo heeft de verantwoordelijke in de onderneming op elk moment een overzicht van de machinegegevens zoals de bedrijfsuren, de ouderdom van de machine of het team waartoe ze behoort. In grotere bedrijven kan het gebruik van meerdere STIHL connected boxen – bijvoorbeeld in de werkplaats en in het magazijn – helpen om de machines sneller te lokaliseren. Aan de hand van de signaalsterkte wordt de STIHL connected Box toegewezen. In het STIHL connected Portal wordt de box weergegeven die zich op dat moment in de nabijheid van de gezochte machine of de gezochte accu bevindt.
De STIHL connected Box kan niet alleen gegevens ontvangen, maar kan ze ook doorsturen naar de in het netwerk opgenomen Smart Connectors. Met de juiste instellingen wordt bijvoorbeeld de software op de Smart Connector altijd up-to-date gehouden. Bovendien ondersteunt het STIHL machineparkbeheer de gebruikers op het vlak van onderhoud en service. Dit stelt hen in staat om rechtstreeks via het connected Portal een serviceafspraak met de dealer aan te vragen. Zo kunnen ze alle voor de service relevante machinegegevens vooraf doorsturen, zodat de nodige reserveonderdelen op voorhand kunnen worden besteld. De omvang van de werkzaamheden kan daardoor ook worden gepland. Deze procedure verkort dus de tijd die nodig is voor het onderhoud waardoor de machine sneller gebruikt kan worden.
De STIHL connected Box is vanaf nu verkrijgbaar bij STIHL dealers. De STIHL connected mobile Box zal vanaf december 2021 beschikbaar zijn.